مقالات

تفاوت پولیفت و تیفور

تفاوت پولیفت و تیفور

تفاوت پلیفت زنجیری و تیفور زنجیری از نظر دسترسی به بار و اجسام سنگین است. هر دوی این محصولات برای جابجایی اجسام سنگین تهیه و تولید شده‌اند و دارای مزایا و کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف هستند. وسایل مختلفی در حوزه صنعت برای جابجایی و حمل اجسام سنگین در دسترس همه صنعتگران و کارگران قرار داده شده است. این وسایل کار همه کاربران را بسیار ساده کرده است و از وارد شدن آسیب‌های جدی به افراد جلوگیری کرده است.

با استفاده از این دو نوع وسیله، جابجایی وسایل سنگین به راحتی هر چه تمام‌تر امکانپذیر است و تعداد نیروی کمتری، بکار گرفته می‌شود. برای آن که با تفاوت دستگاه پلیفت و تیفور بیشتر آشنا شوید، ابتدا باید هر کدام از این دستگاه‌ها را به طور کامل جداگانه توضیح دهیم.

پلیفت

معرفی دستگاه پولیفت

دستگاه پولیفت دستگاهی است که دارای یک زنجیر کلفت و ضخیم از جنس فولاد سخت است. پولیفت‌ها از دو قلاب تشکیل شده‌اند یکی از قلاب‌ها که در بالای دستگاه قرار داده شده، ثابت است و قلاب دیگر، به زنجیر کلفت و ضخیم متصل است و حالت متحرک دارد. قلاب متحرک وظیفه جابجایی اجسام سنگین در زاویه‌های مختلف را دارد و به راحتی سبب جابجایی تمامی وسایل بسیار سنگین می‌شود. این محصول دارای بخش‌های مهمی است که عبارت است از: بدنه دستگاه، دسته متحرک، قلاب ثابت و متحرک، زنجیر متحرک، قرقره آویز، چرخ دنده و ضامن است.

کاربرد دستگاه پلیفت

از این دستگاه برای جابجایی وسایل سنگین که در جهات مختلف هستند به صورت عمودی و افقی استفاده می‌شود. دستگاه پولیفت باید در محل نصب باشد. این دستگاه‌ها دارای یک دسته هستند و در زاویه‌های مختلف اشیای سنگین را حمل و حرکت می‌دهند.

خرید پولیفت و تیفور سیم بکسلی ۲ تنی

مزایای دستگاه پلیفت

دستگاه پولیفت دارای مزایای زیادی است و یکی از مهمترین مزیت‌های دستگاه پلیفت قدرت کشش و حمل بار در تمامی جهات است. این دستگاه می‌تواند انواع بار سنگین را در تمامی زوایای مختلف جابجا کند و همین امر سبب شده که از این دستگاه برای حمل و جابجایی وسایل سنگین در کارگاه‌ها استفاده شود. از دیگر مزایای دستگاه پلیفت می‌توانیم به نداشتن لوازم جانبی زیاد اشاره کنیم.

نحوه نگهداری پولیفت

امکان نگهداری آسان و راحت دستگاه پلیفت وجود دارد. این دستگاه نیاز به نگهداری زیادی ندارد و در مواقع استفاده حتما باید روغن کاری شود. روی دستگاه را در مواقعی که نیاز به دستگاه وجود ندارد با پوششی پلاستیکی پوشیده شده تا گرد و غبار دستگاه را خراب نکند. این دستگاه باید در جای خشک نگهداری شده و از مکان‌هایی که دارای رطوبت بالا هستند، برای نصب دستگاه استفاده نشود.

معرفی دستگاه تیفور دستگاه تیفور مانند دستگاه پولیفت یکی از ابزارهای مناسب برای جابجایی وسایل سنگین است. این دستگاه دارای سیم بکسل است که از جنس فولاد ضخیم و مقاوم است. دستگاه تیفور مانند دستگاه پلیفت دارای دو قلاب است که قادر است با جمع شدن سیم بکسل وسایل سنگین را به راحتی جابجا کند.

پولیفت

کاربرد دستگاه تیفور

دستگاه تیفور در کارگاه نصب می‌شود و بارهای سنگین را در هنگام حمل و جابجایی به حرکت درمی‌آورد.  برای استفاده بهینه از تیفور باید چندین نکته را مد نظر داشته باشید که عبارت است از:

  1. قبل از استفاده باید کنترل کنید که سیم بکسل سالم بوده و دارای گره‌ای نباشد.
  2. سیم بکسل دستگاه تیفور ظرفیت‌های مختلفی داشته و باید با در نظر گرفتن ظرفیت دستگاه بار را انتخاب کنید.
  3. حتماً از ضامن دار بودن قلاب‌ها قبل از جابجایی و حمل وسایل سنگین اطمینان حاصل کنید.
  4. برای جابجایی بار باید ضامن قلاب را ببندید تا به راحتی جابجا شود.

مزایای دستگاه تیفور

دستگاه تیفور برای جابجایی وسایل سنگین‌ که امکان دسترسی به آنها وجود ندارد، طراحی و تولید شده‌اند. همین امر یکی از مهمترین مزایای این دستگاه به شمار می‌رود. این دستگاه به راحتی قابل دسترسی بوده و همچنین نگهداری از این دستگاه به آسانی و سادگی انجام می‌شود. حجم این دستگاه کم است و وزن بسیار کمی دارد و به همین دلیل این دستگاه‌ها دارای طول عمر مفید بالا بوده و به راحتی از آنها برای جابجایی وسایل سنگین می‌شود، استفاده کرد.

معایب دستگاه پولیفت و تیفور

هر دو دستگاه پلیفت و تیفور دارای مزایای زیادی هستند و تنها عیب این دو دستگاه، قرار دادن آنها در محیط مرطوب است. اگر این دو دستگاه در محیط خشک قرار داده شوند بسیار بهتر است و قرار دادن آنها در محیط مرطوب به دلیل استفاده از متریال‌های استفاده شده در تولید این دستگاه‌ها سبب زنگ زدگی آنها می‌شود.

خرید پولیفت و تیفور دسته عایق یک و نیم یا 2 تن

تفاوت پلیفت و تیفور

با دستگاه پولیفت و تیفور به طور کامل آشنا شدید. با توضیحات داده شده می‌توانید به راحتی تفاوت‌های این دو دستگاه را تشخیص دهید. این دستگاه‌ها برای حمل و جابجایی قطعات سنگین استفاده می‌شوند. اما تفاوتی که دستگاه پلیفت و تیفور با یکدیگر دارند در نوع کاری است که این دو دستگاه انجام می‌دهند. به طوری که دستگاه پلیفت برای مواقعی استفاده می‌شود که به بار دسترسی وجود داشته و می‌توانید آن را با دستگاه جابجا کنید.  اما دستگاه تیفور دستگاهی است که برای حمل و جابجایی نیازی به دسترسی بار نداشته و با استفاده از زنجیر محکم آن را به بار متصل کرده و جابجا می‌کنند.

تیفور

سخن پایانی

وسایل بسیاری هستند که برای راحتی کار افراد تولید شده‌اند. ابزارآلات کابل کشی مانند تیفور و پلیفت از جمله وسایل ضروری برای حمل و جابجایی اجسام سنگین هستند‌. این دو ابزار برای جابجایی بار کارایی بالایی دارند. این دو نوع محصول حجم بسیار کمی اشغال می‌کنند و به راحتی قابل نصب هستند.

برای آنکه بتوانید این دو محصول را با قیمت مناسب خریداری کنید، بهتر است به سایت پارسیان یراق شبکه سر بزنید. این سایت قادر است تمامی محصولات خود را با تخفیف ویژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار همه کاربران قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *