مقالات

پرس کابلشو چیست؟

پرس کابلشو نام دستگاهی است که برای برقراری تجهیزاتی مانند انواع سیم بکار می‌رود. کابلشو وسیله‌ای است که برای برقراری جریان با کابل‌های دیگر بر سر کابل قرار داده شده و با استفاده از تجهیزات پرس می‌شود. باید برای اتصال آنها از وسیله‌ای به نام کابلشو کمک گرفته شود. این وسیله باید مطابق استانداردهای جهانی بوده و در هنگام پرس آسیبی به کابل‌ها وارد نشود.

پرس کابلشو یکی از ابزارآلات کابل‌کشی است که باید استانداردهای لازم برای اتصال را داشته باشد تا در هنگامی که سطح ولتاژ بالا است هیچ آسیبی به کابل وارد نشود. برای آنکه بتوانید این محصول را با قیمت مناسب خریداری نمایید، بهتر است به سایت پارسیان یراق مراجعه کنید. همکاران ما در این سایت آماده هرگونه خدمت رسانی و فروش انواع دستگاه پرس کابلشو هستند.

 آشنایی با پرس کابلشو

پرس کابلشو نام وسیله‌ای است که برای اتصال دو  کابل استفاده می‌شود. این محصولات به سه صورت در بازار موجود هستند که عبارتند از: پرس کابلشو هیدرولیک، پرس کابلشو دستی و پرس کابلشو شارژی.

  • پرس کابلشو هیدرولیک

برای اتصالاتی استفاده می‌شود که سطح مقطع پایین‌تری نسبت به دیگر کابل‌ها دارند.معمولاً برای اتصالاتی که سطح مقطع آنها بین ۱۰ تا ۳۰ میلیمتر است، از پرس کابلشو هیدرولیک استفاده می‌کنند. پرس کابلشو هیدرولیک دارای ۱۲ جفت قالب است که جنس هر کدام از قالب‌ها فولاد با گرید آلیاژی بالا و مقاوم است. این نوع دستگاه دارای سایز‌های مختلفی هستند و استفاده از هر کدام از سایزها بستگی به رابط مورد پرس دارد.

پرس کابلشو هیدرولیک

  • پرس کابلشو دستی

برای اتصالاتی که سطح مقطع آنها نسبت به پرس کابلشو هیدرولیک بیشتر است، استفاده می‌شود. معمولا سطح مقطع این نمونه محصولات بین ۶ تا ۱۲۰ میلی‌متر است. این محصولات دارای دو جفت قالب از جنس فولاد هستند و نیرویی که برای اتصال پرس کابلشو دستی استفاده می‌شود، کمتر است. وزن پرس کابلشو دستی ۱۵۰۰ کیلو و طول آن ۴۰۰ میلیمتر است که از نظر شکل مانند پرس کابلشو هیدرولیکی ۶ضلعی است.

پرس کابلشو دستی

  • پرس کابلشو شارژی

این محصول با استفاده از باتری و جریان نیروی الکتریسیته شارژ می‌شود. کار با این دستگاه بسیار ساده است و سرعت انجام پرس در این نمونه دستگاه‌های کابلشو  بالاتر است. جنس قلاب‌های پرس کابلشو شارژی از جنس فولاد درجه یک است.

پرس کابلشو شارژی

نحوه کار پرس ‌کابلشو

کار با دستگاه پرس کابلشو بسیار ساده است. برای آنکه به راحتی بتوانید از این دستگاه استفاده کنید بهتر است که سیم یا وسایلی که می‌خواهید به یکدیگر وصل شوند را انتخاب کنید؛ سپس سیم را داخل استوانه قرار داده و سایز آن را متناسب با ترمینال تنظیم کنید. پس از آنکه سیم را داخل ترمینال قرار دادید آن را به اندازه‌ای که می‌خواهید لخت کنید.

لختی سیم باید به اندازه‌ای باشد که از ترمینال بیرون نزند. رشته سیم‌های لخت شده را با دست روی یکدیگر قرار داده و بپیچانید بعد از آنکه سیم‌ها را به کابلشو وارد کردید تا جایی که می‌توانید انتهای کابل را به جلو هل داده و فضای داخل را پر کنید. در مرحله آخر سیم کابلشو را بین دستگاه کابلشو قرار داده و دستگاه کابلشو را فشار دهید تا جایی که دستگاه به طور خودکار جدا شده و پرس کامل انجام شود.

مزایای استفاده از پرس کابلشو

دستگاه پرس کابلشو مزیت‌های بسیار زیادی دارد. یکی از مزیت‌های مهم استفاده از این دستگاه امنیت بالای آن است. در گذشته برای اتصال سیم‌ها از روش پیچاندن و بافتن سیم‌ها به یکدیگر استفاده می‌کردند و سپس آنها را با چسب برق به یکدیگر متصل و روی آنها را می‌پوشاندند. ولی دستگاه کابلشو سبب شده که به راحتی انواع سیم با یکدیگر متصل شده و امنیت کار را برای کاربران بالا ببرد.

معایب دستگاه پرس کابلشو

دستگاه پرس کابل شو یکی از ابزار آلات کابل کشی به شمار رفته و افرادی که از این محصول استفاده می‌کنند به خوبی آگاه هستند که این دستگاه عیب چندانی ندارد و باید برای مراقبت از دستگاه آن را در محفظه مناسب و جای خشک قرار دهند تا در هنگام نیاز از این وسیله کاربردی استفاده کنند.

خرید دستگاه پرس کابلشو

خرید دستگاه پرس کابلشو برای کاربران امری ضروری است. کسانی که با این دستگاه بسیار سر و کار دارند بهتر است که بهترین مدل‌های آن را برای انجام کارهای خود خریداری کنند. خرید این دستگاه ضروری و مهم که جزو ابزار آلات کابل‌ کشی است به صورت غیر حضوری امکان پذیر شده و همه افراد به راحتی می‌توانند با استفاده از درگاه پرداخت آنلاین از تخفیفات ویژه شرکت پارسیان یراق بهره‌مند شوند. همه عزیزان در کوتاهترین زمان ممکن محصول را درب منزل خود یا آدرس کارگاه می‌توانند‌ تحویل بگیرند.

خرید دستگاه پرس کابلشو

سخن پایانی

بسیاری از دستگاه‌ها و وسایل در زندگی روزمره مخصوصاً برای افرادی که در شغل‌های مختلف مشغول به کارند ضروری هستند. یکی از این وسایل مهم دستگاه پرس کابلشو است. دستگاه پرس کابلشو برای افرادی که در صنعت برق خدمت رسانی می‌کنند، بسیار مهم و اساسی است و استفاده از این دستگاه روشی بسیار مطمئن و ایمن برای جلوگیری از خطر برق گرفتگی است. برای آنکه بتوانید دستگاهی با کیفیت عالی و قیمت مناسب خریداری کنید از همکاران ما در سایت پارسیان یراق کمک و مشاوره بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *